نشریه شماره 17 آدونیس
 
Baray Farsi Didan Dar Vasat Safhe Clik Rast  Kardeh Encoding Ra Entekhab Konid Bad Arabic (Windoes) Ya Unicode (Utf-8) Ra bezanid
NUM
18
من و تو اگر ما نشویم تنهاییم
>> براي عضويت در گروه راه نرفته كليك كنيد <<
امروز چهار شنبه 29 آذر 1385
  وبلاگ گروه راه نرفته !    به مسئول مجله ايميل بزنيد !    وبلاگ شخصي آلاد !     
مدیر نشریه آدونیس
تیم مدیریت راه نرفته
فرهاد رادمنش
Yahoo Mail :
 
Yahoo ID :
 
alad_rahenarafteh
 alad_architect 
G - Mail :
 
 
Weblog :
Owner : Kaveh Ahmadi
Moderators : Nahid Sadeghi

 
صحبت های مدیر نشریه
سلام عزیزانم در گروه راه نرفته
     شماره 18 نشریه تخصصی آدونیس گروه راه نرفته هم با مطالب متنوع و تخصصی در پیش روی شماست سعی شده تمامی موضوعات مورد نظر شما عزیزان پوشش داده بشه از آموزش طراحی گرفته تا عکس هایی از معماری داخلی که مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته بود در این شماره در قسمت طراحی شهری  ما به مرمت آثار قدیمی که توسط شرکت SOM  در نقاط مختلف جهان انجام شده است پرداختیم که امیدوارم استارت خوبی برای شروع مطالب مرمت و احیا هست و با این مطلب این نوید رو به دوستان می دم که به شروع ترم جدید یعنی از اواخر بهمن بخش مرمت یکی از بخش های اصلی مجله خواهد شد و من و دوستان مطالبی در مورد مرمت هم جمع آوری کردیم که دسته بندی این مطالب فقط مونده در اخر صحبت هام هم به چند تا از ایمیل ها که موضوعات عمومی داشت و به ادبیات های متفاوت از این دست میل زیاد داشتم پاسخ می دم  به تمامی میل ها هم به صورت خصوصیی اگه لازم بوده باشه پاسخ دادم.
     در مورد قالب نشریه و تنوع دادن به آن نظراتی دادن که باید به عرض شما عزیزان برسونم که حتماً در آینده نزدیک شاهد تحولاتی در مجموعه نشریه آدونیس خواهید بود.
     در مورد بحث های آنلاین معماری پرسیدن ما تا حالا با افرادی که تمایل داشتن مباحثی را مطرح کردیم و بحث هایی شده اگه سایر دوستان هم تمایل دارن با من در تماس باشند.
     میل های زیادی در مورد سازه نگین کردستان داشتم دوستانی که لطف کردن و تبریک گفتن از همشون ممنونم و باید عرض کنم که من عضو این تیم هستم و افتخار برای کل تیم و طراح اصلی تیم هست که من تمامی میل های شما رو به اعضای تیم انتقال دادم و برای اون دسته از دوستان که این راندمان غیر قابل تصور بوده باید عرض کنم کار بر روی این سازه یک پرسه وقت گیر و اصولی بوده که ساعات زیادی بر روی اون کار شده و فقط یک راندمان ساده و یا اینکه شانسی نبوده چون بارها تحلیل شده و نمونه سازی شده امیدواریم در مسابقات جهانی با یک راندمان بسیار بالاتر در دهنه 1 متری هم بتونیم نام ایران رو بازم بر سر زبونها بزاریم با سازه ای به اسم جواهر ایران مطمئن باشید در آینده ای نه چندان دور از سازه جواهر ایران بیشتر می شنوید.
موفقیت شما آرزوی ماست به امید موفقیت همه ی ایرانیان در تمامی زمینه ها
 
آرزومند آرزوهاتون
 
آموزش طراحی - قسمت هشتم
 اندازه گیری اشیاء :
    در این بخش سه تاکتیک ساده را برای اندازه گیری صحیح فرا می گیریم و در بیشتر آن ها از ابزار طراحی به عنوان وسیله ای برای اندازه گیری با شیوه ای به نام اندازه گیری استفاده می شود.
 
طراحی به چشم :
   تمام شیوه هایی که در شماره های پیشین مورد بحث قرار گرفت بر طراحی بر روی چشم تاکید داشت بیشتر ما دید بسیار خوبی داریم چشم ها خیلی دقیق تر از آن هستند که ما تصور می کنیم ، وقتی می گوییم کدام یک از دو قطعه کیک بزرگتر است و یا اینکه آیا کف اطاق تراز است یا اینکه این تختخواب از این در می تواند داخل برود به همان مهارت های تخمین زدن که در طراحی به کار می بریم تکیه کرده ایم ، اینها معارت هایی هستند که ما تا کنون کسب کرده ایم حالا آماده ایم تا چند تاکتیک اندازه گیری واقعی را به آن اضافه کنیم.
 
اندازه گیری با استفاده از ابزار طراحی :
   با گرفتن ابزار طراحی در مقابل خود و اندازه گیری با آن کمک بسیار بزرگی در پیدا کردن اندازه های صحیح به شما می شود . روش این کار چنین است : مداد را با شست و دو انگشت کنار آن طوری بگیرید که بیشتر آن پیدا باشد در این موقع دست را کشیده و بدون اینکه از آرنج خم شده باشد نگهدارید . سر شما باید ثابت و یک چشمتان نیز بسته باشد . با طول مداد به مدل نگاه کنید و این شیوه اندازه گیری صحیح را به شما یاد می دهد و ما آن را اندازه گیری با وسیله طراحی می نامیم . به خاطر سادگی من مداد را عوان کردمخ و چون بیشتر طراحی های شما با مداد است اما این کار را با هر وسیله ی دیگری نیز انجام داد همچون زغال و پاستل.
 
سه شیوه ی اندازه گیری :
 
·         پیدا کردن وسط مدل
·         استفاده از خط های عمودی و افقی
·         استفاده از یک قسمت مدل به عنوان واحد اندازه گیری
 
این روش ها بسیار مفید و ساده هستند و به آسانی می توان با این روش ها به نتایج مطلوبی رسید با این کار شما یاد می گیرید اندازه ها آنطور که دیده می شوند و انطور که هستند ببینیم. البته ما می دانیم که اشیاء به خاطر ابعاد واقعیشان همانگونه که هستند به نظز می رسند ولی ما می خواهیم آنچه را که می بینیم رسم کنیم نه آنچه را که می دانیم، واقعیت این است که یک فرد متوسط به اندازه هفت سر ارتفاع دارد اما هنگامی که نشسته است و نوک پای آن به ما است دیگر این نسبت کارایی ندارد استفاده از پیدا کردن وسط مدل ، خط های افقی و عمودی و انتخاب قسمتی از مدل به عنوان واحد اندازه گیری وسیله ای مستقیم برای دستیابی به درستی اندازه ها در طراحی هستند.
 
پیدا کردن وسط مدل :
   مدل خود را به شکلی تصور کنید که آن را از وسط نصف کرده اید نیمه ی بالا باید 50 درصد از طراحی و نیمه دوم نیز 50 درصد دیگر باشد پیدا کردن وسط مدل به صورت دقیق این اطمینان را به شما می دهد که هر نیمه آن در رابطه با نیمه ی دیگرش قرار بگیرد.
 
استفاده از عمود و افق :
   با استفاده از مداد نظیر ابزار نجاری می توانید مسیر خط های عمودی و افقی مدل را تشخیص داده و آنها را به روی کاغذ منتقل کرد این روش در نشان دادن حالت صحیح مدل بسیار سود مند است.
 
استفاده از یک قسمت از مدل به عنوان واحد اندازه گیری :
  
   در این روش طول یک قسمت از مدل را با مداد اندازه می گیرید و آن را با قسمت دیگر مقایسه می کنید معمولاً در طراحی انسان سر را به عنوان واحد انتخاب می کینیم و آن را باسایر قسمت ها مثلاً با طول بازو و یا پهنای شانه مقایسه می کنند . این روش پیدا کردن نسبت های صحیح بسیار مناسب است.
 
 
======>    در شماره اینده به تفصیل در مورد این سه روش به همراه عکس هایی توضیحاتی ارسال می شود.
 
پلان
    در پلان ویلایی فوق که در ادامه پلان ها شماره های پیشین آمده است بازهم اصول طراحی فضاهای خصوصی در ویلا ها رعایت شده است همانگونه که در پلان مشاهده می کنیم هنگامی که از راه پله به قسمت خصوصی وارد می شویم به یک فضای تقسیم وارد می شویم و ازانجا دسترسی به اتاق ها تعریف می شود که در این قسمت هم توجه به حریم هر یک از اتاق ها و دسترسیهای آن ها در نظر گرفته شده است و فضا ها با توجه به درجه اهمیت فضاهی مخصوص به خو را گرفته است قرار داشتن سرویس های بهداشتی زیاد در یلا ها حالت سویت مانند را به اتاق ها می دهد که یکی از اصول طراحی ویلاها می باشد وجود فضهایی برای کمد و جا لباسی در این پلان مشهود است که طراح باید به این فضا نیز برای طراحی منازل ویلایی توجه داشته باشد.
 
طراحی شهری
 
طرحهای شرکت SOM
طرحهای شرکت SOMا(6)
« مرمت آثار قدیمی »

بنای لاسال
مکان: شيکاگو، ايالات متحده
زمان تکميل: 1986
اين برنامه بمنظور احياء بنای ساخته شده در سال 1927 توسط گراهام اندرسون و همچنين اضافه نمودن يک قسمت الحاقی به آن اجرا گرديد. ايده کلی SOM استفاده بهينه از املاک غربی اين ساختمان 23 طبقه بود. اين قطعه زمين بقدری کوچک بود که نمی شد آنرا برای ساخت يک بنای جداگانه اختصاص داد. قسمت الحاقی جديد، با استفاده از همان اجزاء و اصول ترکيبی بنای اصلی، به طرح قديمی آن ادای احترام نموده است.
ساختمان اصلی در طول عمليات نوسازی کاملا پاک شد و بسياری از اجزاء سفالی اين بنا که قبلا از بين رفته بودند؛ با بتون مسلح آميخته با فيبر شيشه ای جايگزين گرديدند. رونمای اين بنا با گرانيت روزا دانته به هر دو شکل براق و شعله ور آن ساخته شد تا با آجرهای رسی رنگ ساختمان فعلی همخوانی داشته باشد. پنت هاوس شيشه ای چهار طبقه نياز به ساختن يک قسمت الحاقی بلندتر را مرتفع ساخته است. برای تکميل اين کار، هر دو ساختمان هم از نظر فضايی و هم ديداری به يک ساختمان واحد و با ترکيبی واحد تبديل شده اند.
جوايز دريافتی برای اين اثر:
1.   جايزه شايستگی در معماری داخلی (1989)
2.   مدال طلای برتری در معماری ساختمانی (1987)
3.    جايزه بنای برجسته (1987)
4.   جايزه افتخار برای صرفه جويی در انرژی (1984)
 
تئاتر مارتين
مکان: هايلند پارک، ايلينويز، ايالات متحده آمريکا
زمان تکميل: 1992
تئاتر مارتين آخرين ساختمان بجا مانده در يک پارک تفريحی است که در سال 1904 بمنظور افزايش تعداد مسافران يک خط آهن جديد ساخته شد.
 امروزه، اين پارک محل برپايی جشنواره راوينيا است که در آن برنامه های بين المللی، مانند ارکستر سمفونيک شيکاگو اجرا می گردد.
منظور از طرح بازسازی اين پارک، بهينه سازی سالن تئاتر جهت اجرای موسيقی در عين حفاظت از معماری اوليه هر دو قسمت داخلی و خارجی ساختمان است.
جوايز دريافتی بخاطر اين اثر:
1.   جايزه افتخار برای معماری (1996)
2.   جايزه شايستگی برای نورپردازی فوق العاده (1995)
3.   جايزه افتخار موسسه فن آوری های تئاتری ايالات متحده آمريکا (1994)
4.   جايزه بنای برجسته (1993)
5.   جايزه افتخار بازسازی (1992)
6.   شاخص ترين طرحهای بازسازی (1992)
 
کمانهای رود سن
مکان: پاريس، فرانسه
زمان تکميل: 2002
اين طرح که در بولون بيلانکورت و در طول روخانه سن پاريس اجرا گريده است؛ 45000 فوت مربع مساحت را در بر می گيرد و از چهار ساختمان اداری تشکيل شده است. انديشه اوليه طراحی ايجاد مناظری متاثر از هرج و مرج موجود در ساختمانهای پيرامون بوده است. يک چارچوب معماری تک سنگ به موازات رودخانه سن، مجموعه رونماهای موجود را در هم می آميزد.
طراحی محوطه اطراف بر اساس باغهای رسمی و مدرن پاريسی است که در آنها، بافت لطيفی از طريق کاشت گياهان چندسال زی و يک سال زی به چشم می خورد.
ساختمانها که رونمايی سراسر شيشه ای دارند؛ همانند جعبه های نورانی به نظر می رسند و مفهوم شفافيت را تقويت می کنند. صفحات شيشه ای لعاب دار و اسپاندرل نماينده جلوه های آبی هستند که از منبع خود در رودخانه به دور مانده اند. در نمای رو به رودخانه سن، شيشه لعاب دار به حالت مات و نيمه شفاف در می آيد و از خود جلوه ای درخشان پديد می آورد که فضای داخلی اداره را نورانی می نمايد.
 
هتل شرايتون
مکان: سن فرنسيسکو، کاليفرنيا، ايالات متحده
زمان تکميل: 1991
بازسازی هتل شرايتون مشتمل بر نوسازی اجزاء تاريخی اوليه و ارتقاء ساختمانی 580000 فوت مربع  از بنای هتل می باشد. در اصل، اين هتل در سال 1908 بر روی خرابه های گراند هتل و در سبک Beaux-Arts ساخته شد. اين هتل نه طبقه دارای 550 اتاق و سوئيت است. اين هتل تا سال 1989 که برای بازسازی تعطيل شد؛ عملا دست نخورده باقی ماند. هدف اصلی اين طرح، بازسازی صحيح هر دو بخش داخلی و خارجی، شامل: سنگها، چوبها و سطوح پلاستيکی بوده است.
در قسمتی از اين تلاش گسترده، پنجره شيشه ای رو به آسمان حياط باغ که از 70000 شيشه تشکيل شده بود؛ از سقف جدا شده و در جايی ديگر از آن نگهداری می گردد.
در ساخت و ساز جديد، قسمت الحاقی فراز پشت بام هتل جای خود را به 45000 فوت مربع اتاق، يک استخر با سقف شيشه ای، و يک باشگاه ورزشی داد. طراحی نمای داخلی از فرش های جديد، چلچراغ، لوله کشی و مبلمان و تزئينات جديد تشکيل يافته است. اين هتل هم اکنون در حال بهره برداری است.
جوايز دريافتی بخاطر اين اثر:
1.   جايزه برتری در معماری ترميمی (1994)
2.   جايزه بهترين طراحی بازسازی/کاربرد انطباقی (1992)
3.   جايزه شايستگی (1992)
4.   جايزه طراحی (1991)
5.   جايزه افتخار (1991)
 
تالار مندل در دانشگاه شيکاگو
مکان: شيکاگو، ايلينويز، ايالات متحده
زمان تکميل: 1980
پس از گشايش رسمی دانشگاه شيکاگو در سال 1903، تالار 1000 نفری مندل بلافاصله به جزئی فعال در جامعه دانشگاهی و عرصه فرهنگی شيکاگو تبديل شد. در سال 1978، دانشگاه شيکاگو برنامه ای را آغاز نمود که پس از اجرای آن قابليت ها و کاربردهای ماندگار تالار مندل به روز می شد. تنها تغييری که قبل از بازسازی در اين تالار به عمل آمده بود؛ رنگ آميزی بعضی از سطوح براق بود؛ همانند دهانه صحنه و بالکن. همچنين پروژکتور، صدا و نور از تغييرات ديگری بود که در بالکن اين تالار به چشم می خورد.
طرح تالار مندل نه فقط يک مرمت ساده، که يک احياء مجدد بود. فعاليتهای همزمان دانشگاهی در زمينه موسيقی، تئاتر، سخنرانی و فيلم نيازمند درجه ای بالا از فن آوری هستند که برای معماران اوليه مهيا نبود. هدف از برنامه بازسازی، تقويت کاربرد چند منظوره آن با استفاده از يکپارچه سازی دقيق تغييرات و ملحقات در ساختمان بنا بوده است. در اين طرح، سکوی اجرای موسيقی جديد و بزرگی در دهانه صحنه پديد آمد. اين سکو که براحتی 100 نوازنده را در خود جای می دهد؛ از صحنه نمايش اصلی  جدا است و در پشت آن قرار دارد و اين دو صحنه با صفحات سخت متحرکی جابجا می شوند.
 

 
مأخذ : www.som.com
 
وب سايت جامع راه نرفته : www.RaheNarafteh.com
عمران : عملکرد لرزه اي ساختمانهاي فولادي

عملکرد لرزه اي ساختمانهاي فولادي

براساس تجربه هاي حاصل از زلزله هاي گذشته و مطالعات انجام گرفته سازه هايي در برابر زلزله داراي عملکرد بهتري هستند که بتوانند ضمن حفظ پايداري و انسجام کلي خود انرژي ناشي از زلزله را تا حد امکان جذب و مستهلک نمايند.با توجهبه منحني نيرو-تغيير مکان سازه ها و توجه به اين مطلب که سطح بين منحني نيرو-تغييرمکان و محور تغييرمکان نشان دهنده ميزان انرژي جذب شده توسط سازه است.هر چه سازه شکل پذيرتر باشد انرژي بيشتري را هنگام زلزله جذب کرده و رفتار مطلوبتري دارد. فولاد نرمه به علت طبيعت شکل پذير از اين نظر ماده مناسبي مي باشد و مي تواند ميزان زيادي انرژي جذب کند . اما تجربه نشان داده است که در سازه هاي فولادي در صورت عدم استفاده از اتصالات مناسب عملکرد مناسب لرزه اي آنها مناسب و قابل قبول نخواهد بود و در اثر زلزله دچار شکست سازه اي و يا انهدام خواهد شد.در زلزله منجيل (1369) مشاهده شد که تعدادي از ساختمانهاي فولادي دچار تخريب کامل شدند. رفتار اين سازه ها در اين زلزله ثابت کرد که در بسياري از موارد سازه هاي موجود داراي سيستم مقاوم زلزله مناسبي نيستند.استفاده از تيرهاي خورجيني(تيرهاي سرتاسري در دو طرف ستون با اتصال نبشي) و عدم شناخت سيستم حاصل و مدل صحيح براي اين اتصالات باعث شده اين سيستم از نظر مهندسي زلزله بسيار آسيب پذير تلقي گردد .درس حاصل از اين زلزله کيفيت پايين ساخت و ساز شهري بودکه در سالهاي اخير تلاشهايي براي اصلاح آن به عمل آمده است. در زلزله نورث ريچ آمريکا مشاهده شد که در بسياري ازساختمانهاي فولادي اتصال تيرها و ستونها دچار ترک ويا بعضا شکست شد . بيشتر اين ترکها و شکستها در بال ستون اتفاق افتاده است.
نکات مهم و آموزشی برای امتحانات مراکز آموزش عالی
 
 در شماره های پیشین 120 نکته برای شما ارسال شد در این شماره نیز 10 نکته آمده است.


121. در فشارهاي كم براي ساخت فونداسيونهاي سنگي از ملات شفته آهك استفاده مي شود و براي ساخت فونداسيونهايي كه تحت بارهاي عظيم قرار مي گيرند از ملات ماسه سيمان استفاده مي شود.

122. در ساختمان فونداسيونهاي سنگي پر كردن سنگهاي شكسته را ميان ملات اصطلاحا پر كردن غوطه اي مي نامند.

123. پخش بار در فونداسيون سنگي تحت زاويه 45 درجه انجام مي گيرد.

124. در ساختمانهاي آجري يك طبقه براي احداث فونداسيون اگر از شفته آهكي استفاده شود اقتصادي تر است.

125. در پي هاي شفته اي براي ساختمانهاي يك تا سه طبقه 100 تا 150 كيلو گرم آهك در هر متر مكعب لازم است.

126. اصطلاح دو نم در شفته ريزي يعني تبخير آب و جذب در خاك.

127. معولا سنگ مصنوعي به بتن اطلاق مي شود.

128. زاويه پخش بار فنداسيون بتني نسبت به كناره ها در حدود 30 تا 45 درجه مي باشد.

129. بتن مكر براي پر كردن حجمها و مستوي كردن سطوح كاربرد دارد.

130. مهمترين عمل ويبراتور دانه بندي مي باشد.

 
« ادامه دارد »
 
www.Blog.Rahenarafteh.com  هر روز كلي مطالب تازه و جالب اينجاست
معرفی کتاب
معرفی کتاب­
 
عصر بزرگان: یک دیدگاه شخصی درباره معماری مدرن
 
رینر بنهم
 
Book Review
Age of the Masters: A Personal View of Modern Architecture
Reyner Banham
 
رینر بنهم، یکی از بی­نظیرترین منتقدان معماری در نیمه دوم قرن بیستم است که چندین کتاب مهم در طول دوره زندگی­اش تألیف کرده است:
ـ تئوری و طراحی در عصر اول ماشین (Theory and Design in the First Marchine Age)
ـ معماری محیط خوش­ساخت (The Architecture of the Well-Tempered Environment)
ـ لس­آنجلس: معماری چهار اکولوژی (Los Angeles: The Architecture of Four Ecologies)
و بویژه کتاب عصر بزرگان (Age of the Masters) که در اصل در سال 1962 نوشته شده و برای چاپ در سال 1975 مورد تجدیدنظر واقع گردیده است. در این کتاب، بنهم از طریق ارزیابی معماران و ساختمان­های جنبش مدرن، به بررسی و نقد این جنبش در معماری می­پردازد. اگرچه صفحه عنوان کتاب به معمارانی همچون فرانک لویدرایت، میس ون در روهه، لوکوربوزیه و والتر گروپیوس اشاره می­کند، اما در سراسر کتاب که کارهای مهم ـ از خانه شرودر، اثر ریتولد (Rietveld)، گرفته تا موزه ملی برلین، اثر میس ون در روهه ـ تقریباً به ترتیب دوره زمانی، معرفی شده­اند، معماران دیگر نیز مورد توجه قرار گرفته است.  
در این کتاب، در کنار ساختمان­های برجسته­ای مانند خانه­های Eames و Robie ، Unité d'Habitation ، ساختمان Seagram ، باوهاوس، ترمینال TWA ، شهر برازیلیا و Habitat ، ساختمان­هایی نیز معرفی شده­اند که چندان شناخته­شده نمی­باشند، مثل خانه Bruce Goff's Ford، Climatron در سنت لوئیس، مدرسه­های تیپ CLASP در ایتالیا و غرفه کمیسیون انرژی اتمی ایالات متحده.  
وجه اشتراک تمامی کارهای معرفی­شده در این کتاب، دیدگاه منحصربفرد بنهم در تقدیر از آنها می­باشد که در هر پاراگراف به نوعی مطرح می­شود. او قبل از معرفی پروژه­ها، چهار فصل به نام­های کارکرد (Function)، فرم (Form)، ساخت (Construction) و فضا (Space) مطرح می­کند که نمایان­گر تعریف او از معماری مدرن هستند و به تدوین ایده­هایی که او که برای هر پروژه ارائه می­دهد و نیز به فهم و درک تفکر معماران معرفی­شده و نقش آنها در معماری مدرن، کمک فراوانی می­کنند. 
 
خبر
ایرانی ها در رقابت Central Glass ژاپن توفیقی نداشتند...!
قرار بود هر شركت كننده بنايی موجود را انتخاب كرده و به ارائه راهكارهاي مناسب براي تبديل آن به مسكن شهري غني، با استفاده از نمونه هاي عيني براي ارائه ايده و مفهوم طرح خود، بپردازد؛ این ماجرای رقابتی بود که امسال حوالی فروردین ماه تحت عنوان "تحول معماري موجود براي زندگي در شهر" توسط Central Glass Co و با همکاری Shinkenchiku-sha Co هر دو از ژاپن برگزار شد و البته متاسفانه شرکت کنندگان ایرانی توفیقی در راه یابی به مرحله دوم نیافتند!
 
عکس
SR Torino bedroom
بازم 2 تا عکس از اتاق خواب امیدوارم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشه
 
برای توضیحات بیشتر یاهو ایدی من رو به مسنجر خود اضافه کنید  در گفتمان های ما شرکت کنید
My Yahoo ID For Chat About Art & Architecture : alad_architect 
 
 
کنفرانس آنلاین
لوگو راه نرفته
دریافت نشریات قبلی
عزیزانی که دانشجو معماری ، عمران و شهرسازی یا شاخه های هنر هستید و یا اینکه با این موارد در ارتباط هستید و علاقه دارید با توجه به پیشنهادات شما و همفکری با بعضی عزیزان به این نتیجه رسیدیم که امکان گفتگو آنلاین رو در زمینه ی فعالیت خودمون هم برقرار کنیم و اگه شرایط مساعد بود میتینگ های حضوری و بازدید هایی هم با حضور اساتید و شما ها داشته باشیم به این منظور برای اینکه بدونم استقبال می کنید و مورد رضایت شما هست لطفاً با من در تماس باشید.
اگر مطلبی هم دارید که دوست دارید در مجله قرار بگیره حتماً برام بفرستید.
گروه راه نرفته
 
   
 
 
 لوگو ما را در سایت و یا وبلاگ خود قرار دهید و از ما حمایت کنید
 
با ارسال دعوت نامه ي زير براي دوستانتان آنها را به جامعه بزرگ راه نرفته دعوت نماييد .
دوستان عزیز می توانید  برای دریافت پیش شماره و شماره های 1 تا 17 نشریه  از طریق ایمیل آدرس زیر اقدام به دریافت نشریات کنید  برای  دریافت شماره های گذشته لطفاً در قسمت موضوع ایمیل حتماً قید کنید
 
« برای دریافت شماره های پیشین  »
 





 
تمام حقوق این نشریه برای فرهاد رادمنش و گروه راه نرفته محفوظ است
استفاده از تمام یا بخشی از مطالب با ذکر نام منبع و اجازه بلا مانع است
Copyright © 2006 by Farhad Radmanesh
All rights reserved.